REALNOŚĆ ZJAWISK

Przede wszystkim jej twórca programowo nie uznaje innej realności zjawisk etycznych, jak tylko realność subiektywna. Tedy przedmiot psychologicznych badań etycznych zostaje w tych okolicznościach ograni­czony do prywatnej jaźni poszczególnych osobników, a tym samym prawo i moralność zostają uznane za zjawiska wyłącznie indywidualne. W takim układzie psychologiczna teoria etyki nie może nawet uchodzić, jak chciał tego J. Lande, za naukę zajmującą się badaniem „poczucia” prawnego lub postaw wobec prawa bądź moralności. Samo bowiem owo „poczucie” nie posiada w teorii Petrażyckiego żadnego przedmiotowego (zewnętrznego) względem siebie odniesienia. Prawo i moralność są, by tak rzec, tylko poczuciami i niczym poza tym.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem architektem wnętrz. Na blogu zamieszczam moje pomysły na aranżację pomieszczeń, mam nadzieję, że Ci się spodobają. Zapraszam również do komentowania i likowania mojego profilu na fb.
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)